Friday, May 1, 2015

Being Nice

Nak cerita sebenarnya.. Kejadian ni masa lepas Sukaneka sekolah Adam.. Being me, the queen, memang takkan berjalan la jauh-jauh untuk pergi kereta tengah-tengah panas.. so while waiting untuk Dude and Adam pegi amek kereta, I waited infront of the school gate..

Masa tengah tunggu tu, I saw a family of four, a father, mother and 2 kids across the road.. The father cross jalan (yang masa tu sesak sebab orang pegi pasar tani).. tiba-tiba anak perempuan dia berlari kejar and trying to cross the road.. nasib baik the mother jerit and asked her stop and dia pon dengar jugakla cakap mak tu.. sambil nangis2 die cakap "nak ikut abah.."

Watching that, I pon senyum and just looking at the kid yang slowly (with the mother supervision) crossing the road.. My intention of senyum tu is to show that I do understand kids.. memang laa macam tu.. Lepas another child (a boy.. abang kepada yg girl ni) pon join his little sister cross the road.. Mak dia pon terpaksa la cross the road jugak sambil bebel2 laa.. and out of being nice.. I pon senyum to her..

Apa yang buat I terperanjat, is what she said while she walked pass by me.. "Apa tengok2? Seboooook je.." Ok.. Seriously, I was not being nosy or anything.. Tapi macam before this kalau nampak kejadian2 yang macam ni yang libatkan budak2 kecik.. I would usually senyum to the parents.. and never.. i mean NEVER have I ever get that kind of respond.. Selalunya.. the parents would smile back.. senyum kerang busuk pon.. but still senyum..

Tapi.. Just nak tanya.. Salah ke I senyum? Sebok ke for wathcing your daughter crossing the road while crying.. atleast I can be alert if anything happens to her while you were attending your other child.. Kan??

Tapi maybe, after this I should not do that again.. Hmmm.. Lain kali pandang tempat lain lah! Sedih la my good intention was misjudged..





No comments: